• 93 775 01 10
  • DLL - DV 8h-18h
  • Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

VIDEO PROJECTE

EDUCACIÓ INFANTIL

DESCRIPCIÓ
Al llarg de l’etapa d’educació infantil els nens i nenes van desenvolupant les seves capacitats cognitives, psicomotores, d’equilibri personal, de relació interpersonal i d’integració social.    
Els hàbits es fonamenten en valors que guien i regulen la conducta personal i social, s'aprèn de l'error i també de l'èxit.     
 
            Per un millor desenvolupament personal cal millorar tot el procés d’aprenentatge, l’esforç, la constància, la motivació i respectar-ne les característiques individuals de cada nen/a.
 
            Els infants són diferents. La diversitat però, no representa un impediment per a l’aprenentatge sinó un enriquiment, ja que,  si bé els infants necessiten seguretat per a poder explorar el món, també han de conviure amb iguals per tal d’aprendre els uns dels altres i intercanviar coneixements. La diversitat pot aportar un intercanvi molt més ric.
 
En finalitzar l’etapa d’educació infantil el nen i nena ha d’haver adquirit unes capacitats:
Aprendre a ser i actuar de forma cada vegada més autònom.
Aprendre a pensar i a comunicar.
Aprendre a descobrir i tenir iniciativa.
Aprendre a conviure i habitar el món.
 
 
            Aquestes capacitats els permetrà anar formant part d’una societat culturalment organitzada.
 
PROPOSTA EDUCATIVA
ACOLLIDA
El moment d’arribada a l’escola al matí és molt important perquè permet un apropament emocional amb els infants i la interacció entre ells.  Permet entendre i situar els fets personals dins la dinàmica de l’aula i a més a més treballar cançons, contes, poemes, estructures lingüístiques i emocions.
 
PROJECTES
El treball per projectes és una metodologia que es basa en oferir mitjans que puguin ajudar als nens i les nenes a pensar per ells mateixos, a investigar, a aprendre dels seus errors i dels seus encerts i d'aquesta manera també a aprendre a ser crítics. Aquests projectes tenen aplicació en el món real més enllà de l'aula i busquen crear una educació interdisciplinària amb un significat proper a l’infant.
 
RACONS
 És una manera d’organitzar els espais de treball del grup classe delimitant-los i dotant-los dels materials i estris necessaris per realitzar les activitats d’ensenyament-aprenentatge. En els racons, els nens i nenes individualment, en parella o en petit grup, treballen simultàniament. Ho fan tot jugant, manipulant, fent hipòtesis, experimentant, verbalitzant i/o registrant gràficament el procés i/o resultats. A més a més potencia la necessitat i ganes d’aprendre dels infants.
    Els racons són una metodologia més creativa i flexible on els nens/es aprenen a observar, explorar, manipular, descobrir, crear… però sobretot, el que és més important, deixen temps i espai per pensar.
 
 
TREBALL PER INTEL.LIGÈNCIES MÚLTIPLES (novetat curs 17-18)
 
LUDILLETRES
Programa de lectoescriptura creativa de P3 a P5.  
Amb ludilletres es fonamenta l’adquisició de la lectoescriptura i l’interès per la lectura i els contes.  Utilitzant un mètode d’estimulació primerenca que afavoreix l’atenció i la concentració i la capacitat d’aprenentatge a partir d’activitats que tenen en compte totes les intel·ligències per poder arribar millor a tot l’alumnat i fer del procés de la lectoescriptura una activitat motivadora, natural i competencial.  
 
ENTUSIASMAT
És un programa didàctic-pedagògic de 3 a 12 anys.  Basat en les intel·ligències múltiples que permet treballar les matemàtiques d’una manera contextualitzada i adaptada a la realitat dels alumnes.  Permet aprendre competencialment respectant els ritmes i adaptant els continguts a la realitat dels alumnes.
 
 
DESDOBLAMENTS
Dividim la classe en dos grups per poder donar una atenció més personalitzada als alumnes.
 
·         Llenguatge/Joc simbòlic
 
·         Matemàtiques/Música
 
PSICOMOTRICITAT
Dues hores de psicomotricitat setmanal.
  
 
COMPLEMENTÀRIES A EDUCACIÓ INFANTIL
3 Hores d'anglès des de P3 
Talk and learn
Board games
Experimental Science

Taller de creativitat (2 hores)